Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

About Me

My photo

Teruskan perjalanan yg penuh liku. Tanpa cabaran kita takkan matang tanpa dugaan kita takkan berwaspada. Sentiasa yakin dan ikhlas dalam apa jua yg dilakukan

Saturday, June 25, 2011

Having dinner with my big family

Salam again to all the followers... sweet moments that I want to share with u guys... great food n GREAAAAAAAAAAAAAT family... really enjoy the moment...




Nice isn't it?? For me the answer is YES...
Now myself with MESSi.. cute cat...



 whoaaaaa... i ask for it but the owner who is my uncle just laugh.. means.. NO.. hehehe

byeeeeeee.. LUV U alLZ

Menyambut menantu baru pada 18.06.2011.. we're big family now!

Baru berkesempatan untuk masukkan gambar ahli keluarga baru kami... anis dan achik... welcome to our family.. congrats to u both... try to adapt with this family coz we're unique.. hehehe...

ni gambar adik aku imran n his wife anis...


ni pulak gambar adikku jugak.. hafez n zamariah aka achik

ni yang selebihnya yang sempat diambil sepanjang majlis... stole from ur album my dear sis, afiqah... jgn marah aaa...








thats all guys... ada lagi tp tak masukkan dlm laptop lagi.. cukup la kot... salam buat semua... sayang u allz...

Monday, June 13, 2011

Bila ikhlas kita akan bahagia... InsyaAllah



Benarkah kebahagiaan tu indah? Saja la nak tanya u allzzz.. hehehe.. actually the answer is YES.. memenag indah.. lagi indah bila kita sentiasa mengingat kembali detik2 manis awal pertemuan dan awal perkahwinan.. boleh jadi gelak besar pun ya.. Susah senang masa mula2 nak menapak dalam alam rumahtangga kita kongsi bersama.. maka semua itu akan jadi mudah.. itu dari sudut pandangan mata kita pasangan suami isteri la.. orang lain mungkin tak nampak... Jangan kita ambil peduli sangat perkara remeh temeh yang boleh mengganggu keharmonian kita dan pasangan.. itu selalu suami ku pesan.. sebab apa ya?.. sebabnya kadang2 bila dah termakan kata2 orang ni lah yang buat kita jadi masam muka.. kan dah jadi tak seronok... biarlah apa orang nak kata sebab diaorg ada mulut dan suara.. selagi belum tutup mata maka akan bercakaplah..
Percaya tak kalau aku katakan bila kita terlalu ikhlas kasih dan sayangkan seseorang, airmata kita secara automatik akan bergenang setiap kali kita lafazkan kalimah sayang tersebut.. tak kiralah pada ibubapa atau suami atau adik beradik kita.. itu pandangan aku la.. tak pasti orang lain macamana kan...
Tunjukkan rasa kasih kita kalau boleh setiap hari (itu yang aku cuba buat setiap masa.. sampaikan kena gelak pun ya) tapi semua tu kena ikhlas... Ikhlas tak perlu kita cakap .. 'aku ikhlas ni tau'.. tak perlu cakap semua tu... cukup hanya kita dan tuhan je yg tahu..
Memang aku sayangkan semua insan yang sentiasa memberi dorongan dan semangat kepada aku dari dulu iaitu WAN AININ WAN HUSSIN bondaku yang tersayang dan yang terkini adalah MOHD KHAIRUDIN BIN MOHD ZAIN suamiku tersayang.. terima kasih kerna kalian sentiasa memahami dan mendengar celotehku yang memang macam bertih jagung.. aku sayang sangat kat kalian... kalian adalah insan yang membuatkan aku sentiasa berdiri teguh dengan prinsip dan pendirianku.. kalian juga sumber inspirasiku, kalian juga menyuntik semangatku dikala aku rasa apa yg aku buat serba tak kena... (kan dah bergenang air mata ni... adushhh.. jiwa lembut n sensitif la katakan).. takut kalau tak sempat aku katakan ucapan kasih sayang dan terima kasih pada kalian.. bukan sahaja dua insan ni malah ahli keluarga ku yg lain juga..
AKU SAYANG KAMU SEMUAAAAAAAAAAAAAA... (dengar tak???.. hehehe).. aku harap kamu semua juga sayang aku ya..


Monday, June 6, 2011

Ujian tuhan... demam n everything in one



Assalamualaikum buat semua yang sering membaca setiap penulisanku...

Aku masih dalam mood sambutan ulangtahun perkahwinan kami.. huhuhu.. tapi yang tak seronoknya i x sihat seperti biasa... hari sabtu lepas dah ada simton demam yg akan melanda.. dan akhirnya setelah beberapa bulan (tahun ni belum pernah demam lagi) demam juga akhirnya.. ujian tuhan la namanya.. masa ke klinik semalam bacaan suhu badan hampir mencecah 39... panas la kot ya.. tu pun setelah dipaksa en suami utk pi klinik baru la i bgn mandi n bersiap.. klu sendiri tak tau la.. (sebenarnya i ni penakut.. liat nak pi klinik atau hospital) huhuhu... dah tua2 pun masih takut.. apa nak buat... semalam walaupun makan tapi bukan rezeki perut agaknya... semuanya keluar balik dalam erti kata lain muntah la... perkara yang paling i x suka adalah muntah sbb rasa nak terkeluar usus dan biji mata.. n then kalau lepas muntah mata pastinya sedikit bengkak n merah... seksanya tuhan.. tu baru muntah... doktor bagi 5 jenis ubat.. mak ai.. rasa cam sakit tenat plak... nak tak nak kena la telan termasuk juga antibiotik yang baunya agak kurang menyenangkan hidung... doktor bagi cuti sehari supaya boleh betul2 rehat... dan memang hari ni betul2 punya rehat dan x sedar diri... lepas telan ubat pagi tadi kepala terus berat.. x ingat dunia dah...
terima kasih ya bang sanggup balik n belikan sarapan pagi walaupun makan tak habis... terima kasih juga tolong belikan lunch tadi.. thanks 4 ur care.. thanks Allah atas jodoh yg kau berikan utk ku... kau telah membuka pintu hatiku yang sekian lama ku tutup utk kaum lelaki untuk menerima en suami sebagai teman hidupku dunia dan akhirat... (sedih la pulak... mengalir airmata) sentiasa memahami sikap ku yg kadangkala nakal dan degil, kesibukan ku pada tugas dan amanah selain sebagai isteri kepada mu en suami... terima kasih atas segalanya... i will always love u forever n ever... sebenarnya sebak jugak hati ni bila tgk abang buat semua ni... thanks ya bang..
semlm kita sambut ulangtahun dlm keadaan hujan di salah sebuah pondok d zoo taiping... pas tu sama2 kita gelak sbb org x pernah buat camtu... pas tu sambutan diteruskan lagi di Klinik Bersatu (sbb temankan isterimu yang x sihat).. kita gelak lagi.. mana ada org buat... kita cipta sejarah la kiranya kan bang... badan tak sihat mena boleh nak berjalan2 sgt... as long as we know we love n care each other, it's more than enough.. isterimu takkan meminta lebih dari kemampuan mu wahai suami ku... leh jadi isteri solehah tak bang.. hehehehe...
alamak.. time utk makan ubat... makanya lepas ni kepala akan kembali toing2 dan lena sampai la en suami balik kerja... kesian katil ni.. biasanya siang hari tak de sape pun kacau dia.. but today.. i'm in here the whole day... sorry ya buat bilik n katil...
bye u allz... doakan kesejahteraan n kebahagiaan kami... doakan i cepat sembuh ya...
salam buat semua

Sunday, June 5, 2011

Selamat Ulangtahun Perkahwinan Yang Pertama... (buat diri ini dan en suami)



Kesibukan yang tak pernah henti... Besar amanah dan tanggungjawab tugas yang dilakukan sekarang... Kadang-kadang rasa jugak macam tak masa yang banyak untuk diri sendiri. Nasib baik en. suami kerja kat tempat sama so tak de la masalah masa dengan en suami. Buat en suami, terima kasih kerana memahami diri ini. Sepatutnya pagi ni en suami nak makan me goreng tapi disebabkan keprihatinan dia, dia kat 'abang beli nasi lemak je la..' Lagipun kami ada tetamu, kawan en suami yang datang dari Penang malam tadi.
Kebetulan pulak aku tak berapa sihat hari ni.. mula semalam bersin tak berhenti... kemudian terus sakit tekak dan selsema.. dah lama tak demam ni.. harap-harap tak berpanjanganlah sebab esok kerja dan ada urusan yang nak diselesaikan.
Back to the title.. hari ni adalah ulangtahun perkahwinan kami yang pertama.. rasa macam baru semalam kami bernikah dan majlis kenduri.. sekejap je dah setahun.. tapi belum ada penyeri dalam rumahtangga kami.. apapun kami tetap berusaha.. maaf ya en suami, bila terpaksa menjawab soalan cepumas yang ditanya oleh orang kampung dan kawan-kawan... memang sedih tapi tuhan belum sampaikan permintaan untuk bercahaya mata.. kita usahakan ya bang... insyaallah lepas beberapa treatment yang perlu sayang lalui kita cuba ya...
en suami dah balik la.. nanti la sambung balik.. bye..