Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

About Me

My photo

Teruskan perjalanan yg penuh liku. Tanpa cabaran kita takkan matang tanpa dugaan kita takkan berwaspada. Sentiasa yakin dan ikhlas dalam apa jua yg dilakukan

Tuesday, October 22, 2013

Berkampung di Bukit Kiara

Salam sayang2 semua...

Nampak ceria je kan tapi dalam hati menakutkan nehhhh...
Sayang saya yg satu itu si kenari 'sakit' la pulak.. Sian dia..
Nampak gayanya kenalah ku redah jua jam KL ni utk ke Ampang, bengkel abang iparku..
Jgn sesat sudah.. Mcm dah jadi makanan je kalau masuk area KL yg tak familiar nehhh.. Pasti sesat!!!

Dah melalut bukan2 dah.. Hihihi
Back to the topic.. Yup.. Memang berkampung di Bukit Kiara for 4 days.. Indah suku landscape INTAN Bukit Kiara.. Macam tak duk kat KL pun ya.. Hijau rimbun pepohon dan deruan air terjun buatan..
Yang tak tahan kalau menapak ke kelas atau ke dewan makan..
Huhuhu.. Mcm tak tahu kan.. Memang tak la aku nak menapak sejauh itu semata2 nak makan.. Maunya lapar balik nanti.. So mlm tadi relaxkan perut dari dinner.. Diet la konon..

Stop jappp... To be continue.. Kelas dah mula ;)

Ok.. Sudah petang.. Kelas mula jam 2.30 petang.. Cikgu lawa so tak la ngantuk sangat.. Hahaha.. Boleh gitu? :)
Mmg cikgu lawa pun, dah lawa peramah pulak.. Tanya apa pun tak kena marah..
Seronok masuk kelas.. tak stress walaupun subjek diluar bidang.. New knoelwdge.. Enjoying the moment ngadap screen komputer sehari suntuk walaupun mata dah mula rasa blur n penat
Power spec baru je 2 bln lepas turun.. risau kot naik balik sebab bila tgk papan putih kat depan kena tenung lama baru nampak huruf.. Haiyaaaa... tak mau tak mau... Dah seronok power kurang!!!

Oklah.. Kelas sudah mau mula.. Mau tgk buku jap supaya tak teraba2 masa cikgu lawa mengajar.. Hehehe..
Daaaaaaaaaaaaaaaaaa....

Love,
ME

Monday, October 21, 2013

Ingatan buat diri ini yang sentiasa alpa dan lupa

Jgn salahkan mereka jika sehingga kini mereka masih melayan kita sprt anak2 kecil.. Pastinya mereka merindui saat2 membesarkan kita.. Jgn pernah timbul rasa marah jika sehingga kini mereka masih menegur kekhilafan kita, kerana pasti mereka sentiasa menginginkan yg terbaik untuk kita walau kita sudah punya keluarga sendiri..

Saat mereka merindui kita, hanya panggilan telefon yg mampu mengubat kerinduan itu.. Jgn pernah sekali pun kita menidakkan kerinduan itu kerana pasti kita akan merindui mereka saat mereka sudah tiada lagi.. Jgn pernah mengatakan kita tidak punya masa utk mereka.. Tinggallah sebentar urusan dunia dan layanilah mereka yg bertahun2 melihat kita membesar.. Tak rugi walau kita luangkan masa dlm setengah jam utk meredakan kerinduan itu..


Jgn pernah sekali kita mengabaikan mereka walau kita punya tanggungjawab lain krn tanpa mereka siapalah kita disaat ini.. Bibir mereka takkan pernah sekali mengucapkan rasa kecewa dihadapan kita tapi mungkin dihadapan sang pencipta rasa itu diluahkan, disimpan jauh di sudut hati.. Kerana apa? Kerana tidak mahu kita tersinggung jika rasa itu diluahkan


Jgn pernah sekali kita mempersoalkan kenapa begitu dan kenapa begini kerana pasti segala apa yg mereka buat pasti ada sebabnya.. Bukan kerana mereka membandingkan antara anak2 mereka.. Kasih sayang mereka tiada beza cuma kita yg terlalai dan tak pernah cuba utk mengerti mengapa mereka buat semua itu.. Setiap anak pasti ada beza cara membesarkan, sebab perangai anak2 itu sendiri berbeza.. Cuba kita bayangkan betapa sukarnya mereka melayan kerenah kita semasa kecil.. Pasti sukar kalau kerenahnya mcm2..


Aku sayang mereka sehingga ke akhir nafasku.. Walau sudah punya pelindung sendiri, aku akan tetap pastikan mereka gembira dan bahagia hingga kehujung hayat mereka.. Aku akan sedaya upaya cuba utk pastikan hanya airmata gembira sahaja mengalir diwajah mereka.. Gembira kerana telah berjaya membesarkan kami semua dengan baik dan sempurna..

Dedikasi khas buat ayahanda Wan Ghazali Wan Sulaiman dan bonda Wan Ainin Wan Hussin

19102013
03.55 pm