Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

About Me

My photo

Teruskan perjalanan yg penuh liku. Tanpa cabaran kita takkan matang tanpa dugaan kita takkan berwaspada. Sentiasa yakin dan ikhlas dalam apa jua yg dilakukan

Tuesday, April 22, 2014

Menjaga sensitiviti & perasaan

Assalamualaikum
Haiiiioiioi

Sengaja typo
Konon sebenarnya malas nak betulkan
Nampak berseni je ;)
Berat tajuk kali ni
Saja la nak share kan
Alang2 tinggal sebulan, buka2 topik tajuk yg berat
Huhhhh
Ya ampun bapak2 ibu2

Bukan apa2, kadang manusia ni bila bercakap tak sedar salah silapnya
Wan tak kata orang
Teguran utk diri sendiri jugak
Sebab Wan pun tak sempurna
Masih sentiasa memperbaiki diri

Jgn terlaku menyoal tentang itu dan ini
At the end kita tak tahu apa sebenarnya perasaan org yg diasak dgn soalan2 yg menyentuh hati dan perasaan
Isu kahwin, isu anak, isu keluarga
So, kena tgk & kaji situasi sebelum keluarkan soalan
Jgn main hentam je uolllss

Alhamdulillah, macam Wan memang dah terbiasa sgt dengan soalan ~> berapa lama dah kawin?  ~> tak de anak lagi ke ~> merancang ya? Tak usahla merancang. Anak tu ada rezeki masing2

Dulu memang rasa nak telan orang je bila ditanya soalan2 panas ni
But now am ok
Pengalaman mendewasakan
Kadang kita tak boleh admit org faham apa kita tasa
Orang pun jgn la duk seronok nak tanya macam
Am not perfect
Kadang sensitif jugak
Am a human being
Bukan Tuhan
So tiada daya upaya dan kuasa utk menetapkan soal jodoh, soal mati, soal anak2 dan lain2 persoalan yg menjadi rahsia Allah
Redha itu perlu
Bagi Wan, Tuhan dah buat perancangan terbaik utk hamba Nya
Dia tahu kesediaan kita di tahap mana
Kena belajar utk redha dan ikhlas
Ujian tu kan tanda Allah sayang kita
Allah pilih Wan dan suami untuk lakui semua ni bersama
Dia mungkin nak uji sejauh mana kami mampu utk hadapi bersama
Yes, we are happy with our life
Tiada yg kurang
Tuhan lengkapkan hati kami dgn kasih sayang :)
Anugerah paling indah
Perlu disemai dan dibajai dgn sebaik mungkin

Kepada yg pernah bertanya, Wan maafkan kalau diwaktu itu soalan kalian ada sedikit mengguris hati dan perasaan Wan
Wan memang tak boleh lari dari rasa itu
Selagi Wan mampu senyum, Wan akan terus tersenyum
Doakan Wan & suami sabar dan tabah dgn ujian ni
Doakan juga supaya Tuhan mempermudahkan urun kami utk mendapatkan zuria
Mata dah ngantuk
Berat je rasanya
Ku tahan jua utk habi topik habiskan hari ni
Hehehe

Sebagai manusia kita tidak pernah lari dari kesilapan
Belajar dan terus belajar untuk jadi lebih baik
Jgn sesekali negative thinking
Bersangka baik dgn apa jua yg Allah berikan pada kita
Fikir yg baik dan ingat juga yg poaitif supaya dpt bantu kita untuk kawal emosi serta perasaan

Salam sayang dari Wan
Love uollss
Daaaaaaaaaa

No comments:

Post a Comment