Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, January 13, 2017

Kemaafan dendam yang terindah

Salam semua 😊

"Memaafkan dan dimaafkan"
Ia adalah sesuatu yg indah
Aku sendiri melaluinya hari ni
Kesilapan & salah faham yg bertahun kini terlerai
Besar sungguh hikmah Allah
Betapa sahabat itu mengikuti cerita hidupku tanpa aku sedar
Maafkan aku kerana ego ku yg dulu
Ketidak matangan ku membuatkan kita jauh
Bertahun kita ambil masa utk saling memaafkan satu sama lain
Betapa kita sudah dewasa
Sungguh!
Sayu sebak gembira semua bercampur
Saat aku melafazkan maaf pada mu sahabat, saat itu juga air mataku berguguran
Tertanya2 pada diri sendiri, kenapa baru sekarang aku mengambil langkah itu?
Perancangan Allah itu indah
Sangat2 indah
Disaat sahabat itu bergelut utk memutuskan utk memilih jalan hidupnya, saat itu juga aku dapat berhubung kembali dengannya
Moga kau terus tabah dan terus istiqamah dgn piliham jalanmu
Aku di sini akan terus berdoa semoga jalan hidupmu jauh dari kesukaran
Terima kasih utk setiap doa yg kau titipkan untuk ku
Aku terharu 😢
Terima kasih utk persahabatan ini
Moga ukhuwah kita akan terus berpanjangan dibawah lindungan Allah
Saat aku meluahkan ini, airmata ku laju mengalir

Terlalu banyak yg perlu aku ubah
Egoku yg dulunya menebal kini menipis
Amarahku juga padam
Sombongku telah jauh ku lontarkan
Patah ucapku harus berhati2 agar tiada lagi hati2 yg ku sakiti
Aku hanyalah insan kerdil yg penuh dengan kesalahan
Setiap hari aku cuba utk memnambahbaik walaupun jauh lagi dari kesempurnaan
Setidak2nya aku cuba untuk membuang segala negatif

Tetapkan hati ku Ya Allah
Mudahkan setiap langkah ku
Tunaikan segala doa2 ku
Kau lindungi semua insan yg aku sayang
Terima kasih Tuhan atas segala nikmatMu yg tak pernah putus 😭😭😭

Love
❤Me❤

No comments:

Post a Comment