Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, December 14, 2017

I am a fighter

Terima kasih Tuhan untuk kehidupan...

Hampir admited disebabkan tekanan darah up to 209/131. Sejujurnya itu bukan bacaan BP kebiasaannya. But lately kepenatan tu bagai tiada noktah. Huhuhu.. its ok. Im a fighter. Demi ilmu, amanah & tanggungjawab akan terus kuat.
Thanks a million utk semua staff PPUKM yg bertugas pada malam 12.12.2017 (LAZADA SALES PUNYA TIME TU YA.. HAHAHA) especially Dr Amri & Dr Hifzi Hashim and all the nurses serta doktor pelatih. U did well n I really feel comfortable at that time.
Ngeri n scary! Yes... semua dlm kepala time tu.. kalau tidal kerana kawan2 yg memaksa, tak tahu apa akan jadi. Have to mention the names here. Ima, Fatim & Ayu... terima kasih kerana paksa ke hospital malam tu. Thanks for the concern. We r sisters. Serius babe.. bila ingat balik sayu sebab korang sanggup tunggu kat kecemasan berjam2.. just for me yg tiada pertalian darah. Allahuakbar. Betapa tuhan hadirkan orang yg baik2.
Malam tu buat pertama kali telan ubat darah tinggi. Doktor kata kalau BP tak turun jugak makamya warded. TAK NAKKKKK! 😒😒😒 Masa tu nak sangat suami ada sebelah bagi semangat. Tiap kali call airmata mesti mengalir tapi suara control je sebab konon nak suami tahu kita kuat. Tapi dia tahu pun isteri dia ni manja leleh. Apapun alhamdulillah bacaan BP menurun walaupun tak tahap normal lagi masa tu. Yg penting tak nak warded.
Balik hostel tak boleh nak tidur pulak. Takut kalau tidur esok tak bangun2 dah. Tak sempat nak jumpa semua orang yg disayangi. Sungguh! Perasaan tu datang. Doa dlm hati jgn matikan aku dulu Ya Allah. Aku nak balik peluk suami dulu. Nak jumpa ma abah. Alhamdulillah terlena walaulpun tidur2 ayam itik je. Tiap kali tersedar tak putus2 ucap alhamdulillah sebab masih hidup. Sehinggalah jam 5.30 am suami call. "Sayang ok?" Wahhh.. time tu hujan menderu. Sungguh saya rindu awak bang. Sangat2 rindu. Nak terbang balik je masa tu. Saya pilih utk sambung belajar dgn restu n izin awak. Saya sangka saya kuat rupanya bila jadi macam ni saya perlukan awak sgt2. Manja kan isteri awak ni 😒😒😒
That morning terus cari tiket ETS. Tak kira. Nak balik jugak. Alhamdulillah ada tiket 13.12.2017 jam 9.30 malam. 12.45 am 14.12.2017 saya nampak kereta awak tunggu saya kat stesen. Saya rasa hilang semua sakit2 saya bang. Sungguh!!!
This morning check BP bacaan 119/78. Ko rasa? Hahahaha... ok. Dah jumpa ubat tekanan. Ada kat rumah rupanya. 😊😊😊

Dear Allah.. thanks for this opportunity. Still alive. Still breathing. Alhamdulillah. Tuhan sepertinya 'cubit' dgn ujian supaya tak tersasar jauh. Kembali semula ke track yg asal . Jgn lencong jauh sangat ya 😁😁😁

Oklah. I need rest. Moga kita semua dibawah lindungan Allah sentiasa.

Salam sayang,
MeπŸ˜™

No comments:

Post a Comment