Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

About Me

My photo

Teruskan perjalanan yg penuh liku. Tanpa cabaran kita takkan matang tanpa dugaan kita takkan berwaspada. Sentiasa yakin dan ikhlas dalam apa jua yg dilakukan

Monday, June 13, 2011

Bila ikhlas kita akan bahagia... InsyaAllah



Benarkah kebahagiaan tu indah? Saja la nak tanya u allzzz.. hehehe.. actually the answer is YES.. memenag indah.. lagi indah bila kita sentiasa mengingat kembali detik2 manis awal pertemuan dan awal perkahwinan.. boleh jadi gelak besar pun ya.. Susah senang masa mula2 nak menapak dalam alam rumahtangga kita kongsi bersama.. maka semua itu akan jadi mudah.. itu dari sudut pandangan mata kita pasangan suami isteri la.. orang lain mungkin tak nampak... Jangan kita ambil peduli sangat perkara remeh temeh yang boleh mengganggu keharmonian kita dan pasangan.. itu selalu suami ku pesan.. sebab apa ya?.. sebabnya kadang2 bila dah termakan kata2 orang ni lah yang buat kita jadi masam muka.. kan dah jadi tak seronok... biarlah apa orang nak kata sebab diaorg ada mulut dan suara.. selagi belum tutup mata maka akan bercakaplah..
Percaya tak kalau aku katakan bila kita terlalu ikhlas kasih dan sayangkan seseorang, airmata kita secara automatik akan bergenang setiap kali kita lafazkan kalimah sayang tersebut.. tak kiralah pada ibubapa atau suami atau adik beradik kita.. itu pandangan aku la.. tak pasti orang lain macamana kan...
Tunjukkan rasa kasih kita kalau boleh setiap hari (itu yang aku cuba buat setiap masa.. sampaikan kena gelak pun ya) tapi semua tu kena ikhlas... Ikhlas tak perlu kita cakap .. 'aku ikhlas ni tau'.. tak perlu cakap semua tu... cukup hanya kita dan tuhan je yg tahu..
Memang aku sayangkan semua insan yang sentiasa memberi dorongan dan semangat kepada aku dari dulu iaitu WAN AININ WAN HUSSIN bondaku yang tersayang dan yang terkini adalah MOHD KHAIRUDIN BIN MOHD ZAIN suamiku tersayang.. terima kasih kerna kalian sentiasa memahami dan mendengar celotehku yang memang macam bertih jagung.. aku sayang sangat kat kalian... kalian adalah insan yang membuatkan aku sentiasa berdiri teguh dengan prinsip dan pendirianku.. kalian juga sumber inspirasiku, kalian juga menyuntik semangatku dikala aku rasa apa yg aku buat serba tak kena... (kan dah bergenang air mata ni... adushhh.. jiwa lembut n sensitif la katakan).. takut kalau tak sempat aku katakan ucapan kasih sayang dan terima kasih pada kalian.. bukan sahaja dua insan ni malah ahli keluarga ku yg lain juga..
AKU SAYANG KAMU SEMUAAAAAAAAAAAAAA... (dengar tak???.. hehehe).. aku harap kamu semua juga sayang aku ya..


No comments:

Post a Comment