Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, March 29, 2011

Bila kesibukan mengganggu hariku...


Ada harinya memang aku langsung tidak punya kelapangan waktu untuk diri sendiri sebab ada tanggungjawab untuk diselesaikan mengikut tempoh yang ditetapkan. Tapi apa yang pasti aku harus melaksanakannya agar tiada yang tertunda. Minggu ini benar2 sibuk.. hanya beberapa ketika aku mampu untuk luangkan masa bersama rakan sekerja dan yang terutamanya 'anak2' dibawah jagaanku. Memang rutin sekembalinya dari kursus hidup memang kelam kelibut. Kalau tersilap menghitung waktu pasti ada yang tercicir dijalanan. Apapun aku anggap ia sebagai satu ibadah barulah berkat rezeki yang aku dapat. Ya Allah.. Kau permudahkanlah urusanku sepertimana aku mempermudahkan urusan orang lain. Jauhilah aku dari laluan yang sukar agar bisa aku berjalan tanpa jatuh dan kalau pun aku jatuh, permudahkan aku untuk bangkit semula bagi meneruskan perjalanan yang belum pasti dimana noktahnya...
Kembalikan semangat dirimu.. Motivasikan diri setiap kali datangnya kesusahan dan ingatlah Allah sentiasa bersama kita.

No comments:

Post a Comment