Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, March 31, 2011

Aku gembira bila...



Aku benar-benar gembira bila orang-orang yang aku sayang senang dengan kehidupannya tanpa ditakluk rasa duka nestapa. Aku tumpang happy sebenarnya... apabila kedua ibubapaku sudah gembira dengan keputusan yang diambil. Diharapkan juga keputusan tersebut juga akan membuatkan insan yang berkenaan turut senang setelah timbul 'akar serabut' disepanjang perbincangan. Pokoknya, jika diadakan perbincangan pasti semuanya akan gembira.
Aku juga benar-benar gembira apabila berita sedih yang menyelubungi sahabat baik aku bertukar menjadi berita gembira. Apa tidaknya, bila menghitung hari untuk 'mengosongkan perut' tiba-tiba jantung insan kecil itu masih berdenyut dan masih selamat. Alhamdulillah.. rupanya silap juga perhitungan para cerdik pandai dalam bidang perubatan bila membuat percaturan tentang keguguran. Jangan silap langkah wahai tuan dan puan doktor. Kerana silap perhitungan anda boleh menghilangkan satu nyawa. Bukan menuding jari malah jauh sekali menyalahkan pihak tersebut tapi jika semua ini berlaku pada diri sendiri apa agaknya tuan dan puan doktor rasa? Apapun semuanya sudah selamat dan selamat menunggu kelahiran kedua buat sahabatku Irma Izura Ismail. Semoga semuanya berjalan lancar sehinggalah hari kelahirannya. Buat Adilah (anak Irma) jangan nakal-nakal tau.. nanti dah nak jadi kak long.
Apapun aku juga gembira sekarang dengan kehidupan yang penuh tanggungjawab. Cuma doaku agar dijauhkan dari segala penyakit yang boleh menghalang aku dari menjalankan tanggungjawab ku dengan sempurna. Permudakan jua untuk aku mendapat zuriat bagi menyambung generasi umat Islam di bumi  Mu, Tuhan... amin...

No comments:

Post a Comment