Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, April 14, 2011

Selamat Pengantin Baru...




Insyaallah.. diharapkan sangat semuanya berjalan lancar untuk kedua2 orang adikku, imran dan hafez yang bakal mengakhiri zaman bujang sebelum pertengahan tahun...
Dimulakan dengan che mat a.k.a. imran yang mana majlis akad nikahnya pada 16 April 2011.. lagi 2 hari laaa... Hafez juga bakal melangsungkan perkahwinan pada bulan Jun nanti. Selamat pengantin baru juga buat hafez a.k.a apis. K.ja harap semuanya berjalan lancar. No more worries...
Ingat adik2ku.. perkahwinan bukan perkara main2 yang boleh ditolak ketepi bila 'berserabut' dan ditarik balik bila nak happy.. ini perjanjian untuk ikatan sah yang kita harapkan agar terjalin hingga hujung nyawa. Contohi ma dan abah yang dah lebih 30 tahun hidup bersama. Walau susah walau senang tetap bersama. Perkahwinan adalah satu anugerah yang tidak ternilai. Hargailah ia ketika ada dan jangan sesalinya jika kita akan kehilangannya. 
Aku sebagai kakak ada timbul satu perasaan yang sukar untuk digambarkan bila sorang demi sorang akan berkahwin. Sayu dan dalam masa sama gembira untuk adik2ku. Rasa macam baru semalam kami melalui zaman kanak2 bersama2 tapi sekarang semuanya dah besar. Sekejap sangat rasanya. Ingin rasanya untuk kembali kezaman itu tapi mana mungkin waktu diundur kebelakang. 
Aku sentiasa menyokong apa jua keputusan yang baik untuk adik2ku. Aku juga sentiasa doakan kebahagiaan dan dipermudahkan segala urusan mereka baik di dunia mahupun di akhirat.
Apa yang menarik perhatian disini, tahun ini ma dan abah akan menerima 2 orang lagi menantu dan menjadikannya 3 menantu... huhuhu.. nampaknya keluarga kita makin besar dan meriah, insyaallah. Pastinya raya tahun ni makin gamat dan riuh. Apa yang penting dan ramai kaum wanita la dan tak la ma, aku dan adik iqah penat sangat nak buat kerja dapur.
Majlis sambut menantu akan diadakan serentak untuk menyambut 2 pengantin baru pada pertengahan Jun ini. Aku harap tiada apa yang menghalang dan semua berjalan lancar. Mohon restu dan keberkatan Mu, Ya Allah. Tak sabar nak menunggu hari itu.
Hujung minggu ni adalah cuti yang panjang buat aku dan suami. Kami akan ke johor seterusnya balik ke kelantan bersama ibu mentuaku sekali. Permudahkan perjalanan kami dan jauhilah dari bala bencana.. amin...


No comments:

Post a Comment