Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

About Me

My photo

Teruskan perjalanan yg penuh liku. Tanpa cabaran kita takkan matang tanpa dugaan kita takkan berwaspada. Sentiasa yakin dan ikhlas dalam apa jua yg dilakukan

Tuesday, June 12, 2012

Am waiting for a MIRACLE

Salam buar semua... Apa khabar ya hari ni... ? Harap semua sentiasa dibawah lindungan Yang Maha Esa... Sentiasa menjadi lebih baik walaupun kadang kita gagal untuk dapatkan yang terbaik.. tak pe.. teruskan usaha.. gagal sekali bukan bermakna selamanya kita dalam kegagalan... ‎~~Am not gifted n talented.. I just be myself.. Do what can I do.. Trust myself more than I trust others.. Build my own self confidence.. Am not trying to be the best for others but just for me.. It'll put smile on my face if you satisfy for what am doing.. Just accept the way I am.. Thanks for all the support.. Love, ME~~ Mungkin ada yang pernah baca status ni kat wall FB saya kan... YES.. memang tulus suci dari hati saya.. kita tak perlu jadi orang lain semata2 menghendakkan orang suka atau menyayangi kita... sememamgnya kita pelakon di pentas dunia tapi lakonkan hanya watak kita.. kenapa perlu susahkan diri untuk melakonkan watak lain.. biarlah orang terima kita yang sebenarnya.. tak guna kan kalau kita tipu sebab akhirnya semua akan terbongkar.. macam pepatah sorok nangka@ cempedak.. punya sorok tapi tetap bau jugak kan.. Bersyukur dengan seadanya kita... Tuhan mencipta manusia lebih sempurna berbanding makhluk lain Setiap hari kita didatangkan dengan cabaran yang berbeza walaupun penyelesaiannya hampir sama... hadapi dengan tenang.. jangan menggelabah... try to be cool.. tarik nafas dalam2 dan lepaskan.. istighfar banyak2.. itu yang biasa saya lakukan.. Biasalah.. kita hidup dikalangan manusia yang hadir dengan pelbagai sikap, perangai yang kadang agak menjengkelkan mata dan mendatangkan rasa tidak senang dalam hati.. saya tak terkecuali memiliki perasaan sebegitu kerana saya hanya manusia biasa... siapalah saya nak mengadili sikap manusia kan.. saya hanya mampu melepaskan marah dan keluhan di dalam hati kerana itu adalah selemah-lemah iman.. tapi jangan terlalu mencabar kewibawaan saya.. selama ni air di 'tasik hati' ini memang sentiasa tenang.. saya tak nak perasaan marah menguasai diri.. saya tak suka berada dalam keadaan tegang.. berada dikalangan orang yang baran.. berada dikalangan orang yang selalu negatif.. kelas cas negatif tu akan mengalir dalam diri saya.. kalau boleh saya akan elakkan.. Tapi itu bukan bermakna saya ni baik sangat... sedaya upaya saya untuk bersikap dan fikir secara positif.. cuma kadang-kadang tu tergelincir la jugak sebab saya tidak sempurna... sentiasa cuba untuk memperbaiki diri setiap hari... Lagi satu... satu tak layan cabaran atau tuduhan yang saya fikir agak 'bodoh'.. maaf agak kasar tapi itulah yang saya hadapi.. cabaran dan tuduhan sebegitu akan buat saya tergelak kecil.. semoga Tuhan bersihkan hati orang2 yang berkenaan dari sikap tersebut... saya tak meletakkan perasaan dengki yang teratas dalam carta saya ya.. harap maaf.. tu salah satu sikap yang boleh makan diri.. setiap orang diberi kelebihan tersendiri... apa yang anda ada mungkin tiada pada saya.. so, tak perlu la nak wujudkan perasaan tu dalam diri masing2.. saya cukup mudah.. jangan tanya saya kenapa saya tidak bercakap bila berada dalam satu2 keadaan yang tidak selesa.. sebab tu bila datang tuduhan tak berasas ni saya biarkan di angin lalu... itu hak anda untuk berkata-kata.. sampai satu masa jika maaf dipinta saya akan tetap maafkan cuma saya akan lebih berhati2 dengan manusia yang mempunyai sikap sebegini... jangan risau.. saya akan tetap maafkan walaupun kesalahan tu agak besar dan kadang boleh memalukan saya.. tugas saya hanya memaafkan.. bukan membenci... Kita manusia sentiasa diduga kan.. itu dugaan untuk saya... saya tak nak pemikiran dan tingkah laku saya dikawal oleh orang lain... biarlah dibawah kawalan saya sendiri tanpa pengaruh daripada sesiapa.. I have my own GOAL... jangan tanya pulak apa goal tu.. biar ia hanya terpahat dalam hati.. Am waiting for a miracle.. when it come, I will be the happiest person in the world.. and I will thanks to You first.. ALLAH.. Dengan sabar menunggu dan semoga ia akan datang juga suatu hari nanti.. saya tak pernah jemu menunggu keajaiban tersebut.. biar jauh disudut hati ada rasa terkilan, namun akan sedaya upaya saya cuba untuk padamkan... biar kabur asal masih bertapak dirumput Mu yang hijau.. biar masih buntu kerana saya tahu ADA YANG MENDENGAR KELUH RESAH DIHATI SAYA... biar ada yang mengata tapi saya tahu masih ADA YANG MENYAYANGI SAYA.. biarlah kerana buat masa ini saya masih bersyukur dan akan terus bersyukur dengan apa yang diberikan... setiap hari sentiasa mengajar hati untuk REDHA dan TERIMA apa sahaja dengan TENANG... setiap hari juga saya cuba untuk membina JIWA supaya lebih KENTAL... cuba untuk tidak melihat TEKANAN HIDUP sebagai satu ANCAMAN kepada diri sendiri... saya akan anggap itu sebagai satu latihan hidup dalam menghadapi segala ujian dan dugaan... BERSEDIA DENGAN SEGALA KEMUNGKINAN... ok guys... love u all.. anda sumber inspirasi saya dan saya akan cuba untuk menginspirasikan orang lain dengan apa yang saya lakukan, InsyaAllah... daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....






No comments:

Post a Comment