Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, May 1, 2013

Election day is around the corner :)

Salam buat semua..

Pertamanya SELAMAT HARI BURUH buat semua yang bergelar BURUH. Tidak kira ditahap mana anda disesebuah tempat, anda adalah salah seorang penggerak untuk sesuatu pengurusan dan pentadbiran :)

So, hari ni cuti la kan.. Aku cuma di rumah. Mungkin petang nak ke office sekejap menyiapkan kerja2 KIK yang baru pertama kali dibuat bersama rakan2. Our first experience but we try our best to finish it.

Just sharing what I feel now. Semakin kita kenal dan dekat dengan Allah, ketenangan berlubuk dihati. Walaupun ujian dan dugaan tetap datang tapi aku tahu aku ada Tuhan yang sentiasa mendengar setiap keluhan hambaNya.  Apabila berlaku sesuatu, kita akan lebih menghargai apa yang kita ada sekarang. Walaupun tidak se'gah' atau tidak seperti yang kita impikan. Hidup perlu diteruskan walau apapun yang berlaku, walau sesusah mana pun... We already choose the path.. So, just GO and waiting for a miracle at the end of the path...

Ok.. back to the topic.. Its all about election. Where ever we go, people keep talking about it. Am neutral and sorry am talking about it in public. Its my secret. Whoever I choose, only me knows.. In public, am just a listener.. and think about waht they say. Please stop pointing others. We're the same. Malay, Muslim... Don't have to argue each other. Its our right to choose and think before you make any decission. Its for our future. For our next generation. And to all politicians, please keep your promise to us. Don't make so many promises but at last ..... I have my choice.. What's your? Don't have to answer but just tick the right person at 5th May 2013... :)

Whoaaaa... Tertulis orang putih pulak.. Yang entah grammar nya betul atau tidak.. Please mana2 yg arif tolong betulkan ya kalau salah :)

Do pray for my happiness.. Supaya lebih tabah untuk lalui jalan ini.. Supaya apapun yang berlaku selepas ini aku mampu untuk terimanya dengan redha.. Semua orang buat silap, so bagi setiap orang peluang untuk memperbetulkan kesilapan tersebut.. Kita bukan malaikat.. jauh sekali Tuhan yang langsung tak buat silap.. Hanya manusia biasa yang sering lalai dan kadangkala tergelincir dari landasan.. Maafkan andai ada ketelanjuran tidak kira dari segi perkataan atau perlakuan. Aku sendiri belajar untuk memaafkan orang walaupun sukar untuk melupakan..

Oklah.. kena stop dulu. Nak masak untuk lunch. Bye :)

Love,
ME

No comments:

Post a Comment